czwartek, 12 października 2023

5982 niemieckie rzeczowniki z barwnie oznaczonymi rodzajnikami — gotowa baza dla programu Anki

O programie Anki była już mowa na niniejszym zablogowaniu np. tutaj.

Oto baza z barwnymi rzeczownikami.

Należy pobrać i zaimportować ręcznie wprost z pliku *.apkg. Na kompie łatwiej to zrobić, a na srajfonie będzie ciut więcej zabawy, bo trzeba pobranemu plikowi *.apkg.zip najpierw zmienić rozszerzenie na *.apkg (przy okazji skracając nazwę, np. kasując sekwencję "2023") i zaimportować z poziomu apki AnkiDroid. Jeśli to dla kogoś zbyt skomplikowane, to niech pobierze z tego chomikowego mirrora (od razu z prawidłowym rozszerzeniem *.apkg).



Baza nie jest mojego autorstwa. Znalazłem ją kupę lat temu w "ankowych" zasobach upublicznionych (= współdzielonych) i przechowałem, a dziś odkopałem, poprawiłem jeden rodzajnik i udostępniam. Może się ewentualnie zdarzyć, że będzie tam jeszcze jakiś mankament, więc w razie jakiegokolwiek zonka proszę sobie samodzielnie skorygować. 

Niniejszej bazy kolorystycznej nie ma już w zasobach upublicznionych sieci AnkiWeb, ponieważ wygasła automatycznie na skutek zbyt rzadko inicjowanych pobrań (pozostała jedynie mało użyteczna najstarsza wstępna wczesna mocno pokaszaniona wersja bez kolorów), więc niniejsza zajawka blogująca zdaje się być jedynym źródłem tego nadzwyczaj potrzebnego dla studentów germanistyki oraz innych "deutschmaniaków" contentu.

Polecam!

 

(Marcin Perliński)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz