wtorek, 2 maja 2023

Odtrutka uniwersalna jako opcja "kupna" lub "samorobna"

Pierwszy raz w życiu zetknąłem się z tymże pojęciem w książkach Pana Stefana Sękowskiego. Później znalazłem stosowną wzmiankę w mojej ulubionej "Chemii praktycznej dla wszystkich" (wydanie ósme, 1974, strona 62):


... a w jednej z tureckich aptek weterynaryjnych trafiłem nawet na ofertę gotowego produktu farmaceutycznego:

Informacje powyższe umieszczam na zasadzie ciekawostki utwierdzającej mnie (oraz innych) w przekonaniu, że przynajmniej węgiel lekarski na chacie naprawdę zawsze mieć warto.

Przy okazji dowiedziałem się, że wiele armii świata dysponuje zestawami odtrutek na "różne okazje", w tym także specjalnymi strzykawkami automatycznymi, stanowiącymi niejednokrotnie podstawowe wyposażenie osobiste uczestników pola walki.


(Marcin Perliński)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz