piątek, 17 listopada 2023

Archiwariusz olimpiadowy teutoński (1982 → 2022)

 

Zbierane i digitalizowane latami przeze mnie, Pana Pawła Grabowskiego, Panią Kasię Brzozowską oraz oczywiście przez twórcę większości zadań i opiekuna tegoż ponad czterdziestopięcioletniego już obecnie projektu, tudzież wszelkich jego zasobów, Pana Piotra Jankowiaka z UAM-u we własnej osobie.

Obecnie zainteresowanie językiem teutońskim spadło drastycznie. Przegrał z anglosaską przodozgryzością. Trochę szkoda, ale nie ma się co załamywać, bo dla Polaków jest to nadal drugi istotny język obcy, a ile się ich zna, tyle razy się jest człowiekiem (takaż luźna parafraza na podstawie słynnego cytatu z Goethego).

Łącznie powinno być tego 70 testów z różnych lat. Niektóre są z kluczem, nierzadko intencjonalnie tworzonym przeze mnie, bo nie zawsze mieliśmy dostęp do oficjalnego oryginału, a inne bez sugerowanych rozwiązań.

Dla mnie ten konkurs to istotna determinanta, która ukształtowała moje (oraz nie tylko moje) życie i oddziaływuje na nie do dziś.

Polecam belfrom, potencjalnym uczestnikom i samoukom!

rarpaczka do pobrania


(Marcin Perliński)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz